Kundtjänst: info@tygrullen.se
(0)0kr

Du har inga produkter i varukorgen.

Order innan kl 12 - skickas samma dag!

Försäljningsvillkor

Är det något du undrar över gällande våra villkor når du oss enklast på info@tygrullen.se.

1. Köp

Vid beställning träffas avtal om köp först när tygrullen.se bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse skickas senast 24 timmar efter att beställning mottagits av tygrullen.se. Om leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt. Du har alltid rätt att häva köpet utan kostnad fram till att varan är skickad. Tygrullen.se har ägande och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har mottagits från kund. För att handla hos oss måste du vara över 18 år och tygrullen.se måste kunna fastställa kundens bostadsadress.

Minsta kvantitet är 0,5 meter för alla metervaror och köps per halv och hel meter.

Färgavvikelser kan förekomma, vi försöker återge färger och tyger på bästa sätt genom våra bilder, men reserverar oss mot eventuell färgavvikelse.

2. Priser

I priserna ingår moms med 25 %. Vid bekräftad beställning, kan priserna endast ändras av omständigheter som tygrullen.se inte råder över. Till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. Inga expeditionskostnader tillkommer. Skulle priset ändras har kunden rätt att utan kostnad häva köpet.

3. Frakt

En fraktkostnad om 59 kr tillkommer per beställning inom Sverige.
Vid köp över 1200 kr skickas ordern fraktfritt.
Vid uthämtning i vår lagershop tillkommer ingen fraktkostnad.
För närvarande sker endast försäljning inom Sverige.

4. Betalningsalternativ/betalningsvillkor

4.1 Faktura

Avgiften för att betala mot faktura är 19 kronor. Vi använder Ecster betallösning för fakturaköp och du hittar deras villkor här: ecster.se/kundservice

Betalningsvillkor: Vid fakturabetalning gäller 14 dagar från det att varan skickats. (Undantag för förhandsbokningar där all betalning görs i förhand av kunden, fakturan bokförs då vid orderläggandet). Det är Ecsters betalningsvillkor som gäller och du hittar dem här: ecster.se/kundservice

4.2 Kortbetalning

Vi använder Ecster för säkra kortbetalningar.
Läs mer om Ecster här: Ecster.se

4.3 Delbetalning

Delbetalning sker genom Ecster. Läs mer om detta här: ecster.se/kundservice

4.4 Swish

Swish betalning via bank id, betalning som görs direkt vid orderläggandet. Instruktioner för betalning sker vid kassan. Vid problem med betalning är vårat swishnr: 1236717920

5. Leveranser

Beställningar som görs före klockan 12.00 på helgfri vardag behandlas samma dag och levereras normalt inom 1-2 dagar.

Vi reserverar oss för att samtliga lagervaror blir slutsålda innan vi hinner uppdatera hemsidan, och då upplyser vi kunderna om den beräknade leveranstiden. Kunden har alltid rätt att häva sitt köp utan kostnad om varan inte finns i lager. Paketen levereras i första hand av DHL och i vissa fall annan transportör till närmaste utlämningsställe, eller hämtas ut i vår lagershop utan fraktkostnad.

6. Leveransförseningar

Ibland uppstår leveransförseningar från våra leverantörer utom vår kontroll. Det kan till exempel ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss eller problem i tillverkningsprocessen. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit.

7. Transport

Tygrullen.se ansvarar för transport till dig som kund. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss.

8. Skadade varor

När du får dina varor är det viktigt att du kontrollerar din beställning direkt. Har du mottagit en felaktig eller defekt vara, kontakta oss så snart som möjligt via e-post till: kundtjanst@tygrullen.se.

9. Ångerrätt

Som kund har du 14 dagars ångerrätt*
Meddelande om eventuell retur måste meddelas till kundtjänst inom 14 dagar från mottagen vara via mail till: kundtjanst@tygrullen.se Återsänd vara måste vara oanvänd och i sin originalförpackning.
Vid utnyttjande av ångerrätt står kunden för returfrakten.
Vid eventuell reklamation eller felleverans står tygrullen.se för returfrakten.

* Ej returrätt på metervaror

10. Reklamationer

Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt ber vi dig kontakta oss via e-post kundtjanst@tygrullen.se för vidare instruktioner.

Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.

11. Återbetalningar

Återbetalning sker via Ecster. Summan återbetalas alltid till samma konto som använts vid köpet, eller via en justering av faktura/delbetalning inom 30 dagar från det att vi har mottagit och godkänt returen.
Vid återbetalning för Swish återförs pengarna omgående.

12. Reservationer

Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeur nedan.

13. Skydd av personuppgifter

Den 25 maj 2018 träder en ny lagstiftning i kraft kallad dataskyddsförordningen. På engelska förkortas den GDPR att börja gälla. GDPR ska stärka enskilda personers rättigheter över hur företag, myndigheter och organisationer får samla in och använda deras personuppgifter. GDPR innebär att samma regler för hur personuppgifter får hanteras ska gälla i hela EU. Detta för att främja den fria konkurrensen och göra det enklare för företag att expandera och verka i flera EU-länder.
Dataskyddsförordningen ställer strängare krav på hur företag får samla in och använda personuppgifter.
Dataskyddsförordningen ersätter personuppgiftslagen.

Vi på Tygrullen Dalarna AB är ansvariga för att behandlingen av de personuppgifter som du lämnar till oss vid köp och registrering som kund behandlas av oss för att administrera köp, returer och reklamationer.
Vi lämnar ej ut kundinformation såsom e-postadresser eller personuppgifter till tredjepart annat än de som nämns i punkterna nedan:

-Vad menas med personuppgifter?
Med personuppgifter menas information som kan knytas till en enskild person.

-Vilka uppgifter samlar vi in?
För att kunna hantera köp samt kundärenden lagrar vi följande uppgifter:
För och efternamn, adress, mobilnummer, email samt orderhistorik. Om köp görs mot faktura så lagras även personnummer. Vi lagrar era uppgifter vid köp i 7 år för att fullfölja reklamationsrätten och Skattemyndighetens krav på sju års lagring av bokföringen.

Vilka uppgifter delas?
Nedan följer en redogörelse för vilka företag som vi delar personuppgifter till och varför.

Betalväxel
När du genomför ett köp hos oss delas informationen med vår betalväxel.
Det som sparas är för och efternamn, adress, email, mobilnummer samt köphistorik.
Väljer du att betala mot faktura så lagras även personnummer.
Informationen sparas för att genomföra köpet, men även för att kunna administrera returer och reklamationer.
De företag som vi samarbetar med gällande betalningar är Ecster/Handelsbanken/Swish.

Frakt
För att kunna leverera era beställningar så delar vi viss information med vårt bokningssystem för frakt samt vår fraktleverantör. De uppgifter som delas är för och efternamn, adress, mobilnummer samt email adress.
Vi använder oss av Unifaun AB för att boka transporter, samt av DHL som utför transporterna.

Nyhetsbrev
Om du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev så delas för och efternamn samt email adress med vår tjänsteleverantör. Vi använder oss av företaget MailChimp för utskick av nyhetsbrev.

Rätten att bli glömd
Du har när som helst rätt att raderas ur vårt system (med viss begränsning, som bokföringslagen)

Ta del av lagrad information
Du har rätt att få ett utdrag av all information som vi har om dig.

14. Ej uthämtat paket

Om ditt paket anländer till ett utlämningsställe skickas en avisering via e-post eller sms till dig. Du som kund är ansvarig för att det mobilnummer, den adress och den e-postadress du angivit är korrekta.
Om du inte hämtar ut ditt paket så debiteras du en administrativ avgift på 299 kr.

15. Force Majeur

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om konsumentköplagen och distansavtalslagen mm.
http://www.konsumentverket.se/
http://www.arn.se/